ادعا از اینجا تا آسمون هفتم

در خدمتون هستم با یه پست طولانی خواهش می کنم حوصله کنید و بخونید چون نظرتون برام مهمه.

در پستهای زیادی و یا حتی در کامنتهایی که براتون گذاشتم از بی لیاقتی و بی فرهنگی ایرانیها بسیار گله گرده بودم و بعضی هاتون مثل آقای رگبار عزیز به من می گفتن که چرا اینقدر جوش می زنم و گاهی حتی با من مخالف بودن.اما از اونجا که بی دلیل این حرفها رو نمی زنم تصمیم گرفتم تمام دلایلم و بنویسم تا قضاوت کنین.درسته من هم ایرانیم اما همیشه سعی کردم باید ها و نبایدها رو در نظر داشته باشم.

1- بی فرهنگی در رانندگی: همه فکر می کنن خیابون ارث باباشونه ،رانندگی همه از جمله خانمها بد و اصولا خانمها باید پشت ماشین رختشویی بشینن کلا همه مایکل شوماخرن.کافیه یکی بپیچه جلوشون (که البته نباید بپیچه پس حق تقدم چی؟) تا فحش ناموسی بارش کنن.از همه ی اینها بگذریم میرسیم به مسئله راهنما کافیه بخوای به یک سمتی بپیچی و راهنماتو می زنی دقیقا از لحظه زدن راهنما سرعت ماشین پشت سرت بیست الی سی تا زیاد میشه که از همون سمت ازت بگیره و بره!! به عبارتی با دیدن راهنما رم( به فتحه) میکنن میگید نه امتحان کنید.سواره ها از پیاده هایی که از رو نرده ها ی کنار اوتبان میپرن جلوشون شکایت دارن و پیاده ها از سواره هایی که تو اتوبان از علم غیبشون استفاده نمی کنن و حدس نمی زنن که الان یکی از ارتفاع نرده ی 2 متری می پره جلوشون .عدم رعایت رانندگی بین خطوط و بستن کمربند (تحصیلکرده ای رو میشناسم که دلایل مسخره ایی واسه نبستنش میاره) و داشت یادم میرفت موتور سوارانی که بدون کلاه ایمنی تو اتوبان از لایت سبقت با 50 تا سرعت می رن و نور و بوق تو رو نه می شنون نه میبینن اصولا معتقدم اینها مایلن بمیرن خوب بمیرن اما خواهش جلو ماشین من نه و......

2- بی فرهنگی در آسانسور : قبلا" به تفیل شرح دادم رجوع به این لینک

3- عدم رعایت نوبت: مثل صف اتوبوس و مترو رجوع به این لینک

4- عدم رعایت بهداشت: تف های بیشمار روی آسفالت حرف منو تایید میکنه + رجوع به این لینک

5- بی فرهنگی در هنگام صرف غذا: اصولا نمی دونن کارد و چنگال یا حتی ساده تر قاشق و چنگال مال کدوم دسته آداب سر میز یا سفره نشستن چیه و این کارها را سوسول بازی می دونن معتقدن هر جور راحتی باش نه دوست من اگه آدمی که آدم بودن قانون داره با سر نباید بری تو غذا یا سر میزای سلف سرویس نیابد بقیه رو با مشت و لگد بزنی کنار.و.....

6- بی فرهنگی در لباس پوشیدن: کلا هر جور راحتن می پوشن اینگار نه انگار تو عروسی لباس رسمی می پوشن نه ... استغفرالله بابا طرف خرج کرده پیش فامیل جدید آبرو داره شیک باش تمیز باش نمی تونی نرو مگه مجبوری

7- بی فرهنگی در سفر: از همین دامنه ی درکه و دربند بگیر برو تا جنگلهای کنار جاده های شمال همه چی می بینی جز طبیعت از پوشک بچه گرفته تا .....

8- بی فرهنگی در هنگام سوار شدن در تاکسی: راننده ی تاکسی که فکر نمی کنه ماشینش وسیله ی عمومی و نباید مثلا توش سیگار بکشه اعتراض کنی میگه از ماشینم پیاده شو.کنار دستیتون هم که میبینه 100 کیلو باید اینقدر صبر کنه تا سوار ماشینی بشه که صندلی جلوش خالی باشه یا که باید دو نفر حساب کنه و اونوقت عقب بشینه اما گور بابای کنار دستی هیکلشو هوار میکنه روت و این مشکل توه تازه خدا کنه خوابش نگیره و غش نکنه روت و ....

9- بی فرهنگی در حفظ آثار باستانی: برید به وبلاگ قبلیم و پیوندهای دریاچه ی ارومیه دامنه دماوند،دریاچه پریشان و تالتاب انزلی رو به عنوان دسر ببینید بقیش پیش کش

10- بی فرهنگی در آموزش و پرورش: رجوع به این لینک

11- پذیرش مسولیت: کدو خارجی رو دیدین سر کار بشینه وبلاگ بنویسه و ارباب رجوع معطل کنه و.....

12- کی بود گفت بی فرهنگ خودتی بیاد جلو تا خودم ج........(بی فرهنگی در انتقاد پذیری)

13- و هزاران بی فرهنگیه دیگه ،عزیرم نگو خارجی ها فرهنگشون غربیه با ما فرق داره نه اونا فرهنگ آدم بودن داره اینش با ما که بویی از آدمیت نبردیم فرق داره وگرنه بقیش یکیه

15 نظرات:

ایران من گفت...

بی فرهنگی که تا دلت بخواد.. توی انواع صفها.. به اندازه کافی میبینیم

من گفت...

همه دغدغه های من از جاییست با همین مختصات که لحظه هایم رادر آن قربانی می کنم !

ايتساده با قارچ گفت...

به به به ...منزل نو مبارك .....ببخشيد دست خالي اومدم

بانو گفت...

عزیز دلم.اعتراف میکنم چند روزه کمتر بلاگ گردی میکنم..
یه انتظار کشنده صبر و قرارمو برده..دپ زدم اساسی.
دعام کن.
بوس

لیلا گفت...

مسئله سر این نیست که غربیا فرهنگ دارن یا ما، مسئله سر آموزشه. اگه نگم تو این سی سال، تو 20 سال اول انقلاب به مردم آموزش داده شد که بد لباس بپوشین، آقای x و خانم y شما به دلایل خاص به بقیه تقدم دارین. پس موقع رانندگی یا سایر مسائل اونا رو محل سگ هم نزارین. ما یاد نگرفتیم به اموال دولتی در اصل اموال خودمونن که با پول مالیاتمون خریداری شده به خاطر همین خرابش میکنیم و هزار چیز دیگه!

`پريسا گفت...

اينجا خصوصي كه نداره!!!

پ گفت...

سلام. اومدم كامنت گذاشتم اما ارور داد

Toranjbanoo گفت...

راستش چي بگم؟ اما فكر مي كنم اونا هم بي فرهنگ دارن. شعور توي ذات آدم هاست.. كه متاسفانه خيلي از ما كلا ذات انسانيمون رو توي گنجه مامان بزرگامون جا گذاشتيم... روزنامه هايي كه توي اتوبان از شيشه ماشين پرت مي كنن بيرون رو بگو!!!!!

س ي م ا گفت...

از همه مهمتر: بي فرهنگي در فرهنگ!!!

نقطه ته خط گفت...

عزیزم منم فکز میکنم به خاطر آموزش باشه ! نمیشه انتظار داشت کسی چیزی رو که یاد نگرفته پس بده
امیدوارم توی نسل های بعدی بهتر بشه . اگه هر کس این چیزا رو به بچه ش یاد بده یه 100 سال دیگه شاید ایرانیها هم با فرهنگ شدن !!

نقطه ته خط گفت...

راستی مبارک باشه من یه کم این چند وقته سرم شلوغ بوده نتونستم بیام بهت سر بزنم باید برم لینکتم درست کنم
اینجا چرا آیکون نداره ؟! (آیکون بوس بوس !!)

بانو گفت...

عزیزم بذار همین آنتیگونه بمونه!!!

نقطه ته خط گفت...

من بالاخره بعده یه عمری لینکتو درست کردم !! اصولا من آدم تنبلی هستم

پیمان گفت...

سلام

اینجوری که ما نا امید شدیم... لطفا همون چای داغ.

istadeh ba gharch گفت...

ميگم يه كاري كن ...اونجائي كه فكر ميكني فرهنگ داريم رو نام ببر زحمتت كمتر ميشه

ارسال یک نظر